Aktualności

  • Pomoc konsumentom

    Netia - marketing bezpośredni

    Jeżeli przedsiębiorca dzwoni, żeby przedstawić ofertę, musi wcześniej mieć zgodę konsumenta na kontakt w celu marketingu bezpośredniego. Prezes UOKiK wszczął postępowanie przeciwko Netii. Wykaże ono, czy Netia uzyskała wcześniej zgody konsumentów, którym proponowała zawarcie umowy.

  • Pomoc konsumentom

    Europejska Grupa Finansowa Council - decyzja UOKiK

    EGF Council, pośrednik finansowy, proponował konsumentom pożyczki, których warunki nie odpowiadały ich potrzebom i możliwościom spłaty. Prezes UOKiK stwierdził, że firma naruszała zbiorowe interesy konsumentów. Nałożona kara wyniosła ponad 6,3 mln zł.

  • Pomoc konsumentom

    Ocieplanie budynków - postępowanie UOKiK

    Producent wyrobów budowlanych - Yetico - mógł wprowadzać w błąd co do właściwości niektórych płyt styropianowych. Praktyki przedsiębiorcy mogą być niekorzystne m.in. dla konsumentów, którzy ocieplali swoje domy. UOKiK wszczął postępowanie w tej sprawie po zawiadomieniach od Głównego Inspektora Nadzoru Budowlanego, który wskazywał liczne nieprawidłowości.

  • Pomoc konsumentom

    ITI Neovision - rekompensata publiczna

    Część byłych i obecnych abonentów platofrmy nc+ otrzyma zwrot poniesionych kosztów lub możliwość bezpłatnego korzystania z usług - to efekt postępowania UOKiK, w którym ITI Neovision zobowiązała się do rekompensaty publicznej. Dotyczy to konsumentów, wobec których spółka stosowała nieuczciwe praktyki rynkowe przy zawieraniu lub przedłużaniu umów na odległość. Uprawnione do rekompensaty będą osoby, którym przedsiębiorca nie uznał prawa do odstąpienia od kontraktu.

  • Pomoc konsumentom

    Walmark - decyzja UOKiK

    UOKiK wziął pod lupę reklamy suplementów diety Pneumolan i Pneumolan Plus. Walmark zobowiązał się do usunięcia skutków kwestionowanych praktyk. Spółka m.in. usunie z reklam zwroty sugerujące, że produkty te mają właściwości lecznicze i zapobiegają chorobom.

  • Pomoc konsumentom

    Meble ogrodowe - kontrola inspekcji handlowej

    Kupujesz meble ogrodowe? Podpowiadamy, na co zwrócić uwagę. Inspekcja Handlowa na zlecenie UOKiK sprawdziła bezpieczeństwo tych produktów. Zastrzeżenia dotyczyły 30 proc. skontrolowanych mebli.

  • Pomoc konsumentom

    Zaproszenie na spotkanie informacyjne dla przedsiębiorców

    UOKiK zaprasza przedsiębiorców z branży rolno-spożywczej na spotkanie informacyjne dotyczące ustawy o przeciwdziałaniu nieuczciwemu wykorzystywaniu przewagi kontraktowej. Spotkanie odbędzie się 20 czerwca 2017 r. (wtorek) w siedzibie Urzędu

  • Pomoc konsumentom

    Credit Agricole - decyzja UOKiK

    Trwały nośnik to nie tylko forma papierowa. Zmiany umów mogą być przesyłane także za pośrednictwem wewnętrznego systemu e-bankowości, gdy spełnia on ustawowe wymagania. Credit Agricole Bank Polska zobowiązał się do usunięcia skutków kwestionowanych praktyk.

  • Pomoc konsumentom

    Bezpieczne zabawki - porady na Dzień Dziecka

    Wybierz zabawkę odpowiednią do wieku dziecka. Sprawdź, czy będzie ono mogło bawić się bezpiecznie. Przed Dniem Dziecka podpowiadamy, jak wybierać zabawki.

  • Pomoc konsumentom

    Jak uniknąć kary finansowej - dowiesz się z dokumentu UOKiK

    Przedsiębiorco, bierzesz udział w zmowie cenowej? Podzieliłeś rynek ze swoim konkurentami? Grozi ci kara finansowa do 2 milionów złotych lub 10 proc. obrotu firmy. Możesz uniknąć sankcji dzięki programowi łagodzenia kar leniency. UOKiK opublikował właśnie wyjaśnienia, z których dowiesz się, jak prawidłowo złożyć wniosek o odstąpienie od sankcji. Znajdują się one na stronie konkurencja.uokik.gov.pl

  • Pomoc konsumentom

    UOKiK sprawdza lokaty strukturyzowane Idea Banku

    Czy Idea Bank ponosi odpowiedzialność za przekazywane klientom informacje? Wykaże to postępowanie wszczęte przeciwko bankowi przez Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Zarzuty dotyczą lokat strukturyzowanych.

  • Pomoc konsumentom

    Wyroki sądowe: ochrona konsumentów

    Profi Credit, Provident Polska, Pekao Leasing, Tarsago Polska. To przedsiębiorcy, których dotyczyły niedawne wyroki sądowe w sprawach decyzji lub pozwów UOKiK z zakresu ochrony konsumentów

  • Pomoc konsumentom

    Telekomunikacja Cyfrowa - ostrzeżenie konsumenckie

    UOKiK ostrzega: Telekomunikacja Cyfrowa Sp. z o.o. w Warszawie wprowadza konsumentów w błąd. Przedstawiciele spółki twierdzą, że reprezentują dotychczasowego operatora. Nie informują, że niższy abonament obowiązuje tylko przez dwa miesiące.