Powiat pszczyński - podstrona

Aktualności

  • Pomoc konsumentom

    Łamanie praw konsumentów na pokazach handlowych

    Comfort Med+ wprowadzał konsumentów w błąd, przekazując zaproszenia na pokazy i podczas prezentacji produktów. Naruszał też ich prawa w zakresie odstąpienia od umowy. UOKiK nałożył na Comfort Med+ 3,5 mln zł kary i nakazał natychmiastowe zaniechanie nieuczciwych praktyk. Konsumencie, masz prawo w ciągu 14 dni odstąpić od umowy zawartej na pokazie, a w razie problemów - skorzystać z bezpłatnej pomocy prawnej.

  • Pomoc konsumentom

    Kosnumencie, pamietaj o swoich prawach

    Cena w kasie wyższa niż umieszczona na półce lub brak informacji o cenie produktu - w ten sposób przez kilka lat Biedronka naruszała prawa konsumentów. UOKiK nałożył na właściciela sieci Biedronka - spółkę Jeronimo Martins Polska - karę w wysokości 115 milionów złotych.

  • Pomoc konsumentom

    Jak wybrać tornister?

    Zbliża się początek roku szkolnego, a z nim ważne decyzje zakupowe rodziców. UOKiK podpowiada, co sprawdzić w sklepie, aby zapewnić dziecku wygodę korzystania, zdrowy kręgosłup i bezpieczeństwo.

  • Pomoc konsumentom

    Weksle inwestycyjne. Ostrzeżenie Prezesa UOKiK

    Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów Tomasz Chróstny ostrzega konsumentów przed lokowaniem pieniędzy w weksle inwestycyjne wystawiane przez Fundusz Hipoteczny Yanok. Działanie FH Yanok może narazić konsumentów na poważne straty finansowe - z pieniędzy przekazanych przez konsumentów podmiot udziela pożyczek m.in. przedsiębiorcom posiadającym obniżoną zdolność kredytową i zalegającym ze spłatą zadłużenia instytucjom finansowym.

  • Pomoc konsumentom

    Wakacje bez problemów. Porady UOKiK

    Rozbieżności między ofertą a faktycznym standardem usług. Rolada ustrzycka zamiast oscypka, mintaj zamiast dorsza i stary tłuszcz do smażenia. Takie przykre niespodzianki mogą spotkać konsumentów podczas urlopu. Jak co roku przypominamy, na co zwrócić uwagę podczas wyjazdów wakacyjnych i jakie mamy prawa w przypadku nieprawidłowości.

  • Pomoc konsumentom

    Skąd pochodzą supermarketowe ogórki i truskawki?

    Co dziesiąta partia warzyw i owoców w sklepach sprawdzonych przez Inspekcję Handlową miała błędną informację o kraju pochodzenia lub nie miała jej wcale. Największy odsetek takich nieprawidłowości wystąpił w supermarketach Delikatesy Centrum, E.Leclerc, Intermarche, Lewiatan i Lidl oraz w sklepach niesieciowych.

  • Pomoc konsumentom

    Kontrola bezpieczeństwa wózków dziecięcych

    Kupujesz wózek dziecięcy? Pracownicy Inspekcji Handlowej sprawdzali, czy wózki dziecięce spełniają ogólne warunki bezpieczeństwa. Rodzicu, przeczytaj dokument z kontroli i zapoznaj się z naszymi poradami.

  • Pomoc konsumentom

    Polski Prąd i Gaz ma zwrócić opłaty za rozwiązanie umów

    Spółka Polski Prąd i Gaz stosowała w umowach z konsumentami postanowienia niedozwolone - stwierdził prezes UOKiK Tomasz Chróstny. Zakwestionowane klauzule dotyczyły opłat za wcześniejsze rozwiązanie kontraktu oraz automatycznego przedłużania umów na kolejny czas określony.

  • Pomoc konsumentom

    Koronawirus: Dodatkowe opłaty za usługi

    Prezes UOKiK Tomasz Chróstny apeluje do przedsiębiorców o uczciwość i rzetelne informowanie konsumentów o cenach i opłatach przed realizacją usług. Opłata covidowa w niektórych prywatnych placówkach medycznych wynosi od 10 do nawet 350 złotych. Inspekcja Handlowa zweryfikuje, czy przedsiębiorcy prawidłowo informują konsumentów o tzw. opłatach covidowych przed realizacją usługi.

  • Pomoc konsumentom

    Zabawki pod lupą UOKiK i Inspekcji Handlowej

    W zeszłym roku Inspekcja Handlowa skontrolowała ponad 2,6 tys. zabawek, stwierdzając nieprawidłowości w 0,7 tys. z nich. Na 0,5 tys. zabawek poddanych badaniom laboratoryjnym UOKiK, w co trzeciej stwierdzono nieprawidłowości dyskwalifikujące z rynku.

  • Pomoc konsumentom

    Kampania informacyjna - „Kupuj świadomie - Produkt polski”

    Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi razem z Krajowym Ośrodkiem Wsparcia Rolnictwa prowadzi kampanię informacyjną „Kupuj świadomie- Produkt polski”. Celem kampanii jest zwrócenie uwagi konsumenta na temat znaczenia świadomych decyzji zakupowych i wsparcia krajowego rolnictwa.

  • Pomoc konsumentom

    Koronawirus. Bezpłatne porady dla konsumentów

    Powiatowy Rzecznik Konsumentów w Pszczynie radzi, jak konsumenci mogą poradzić sobie z problemami. Bezpłatne porady udzielane są także telefonicznie oraz mailowo.

  • Pomoc konsumentom

    Świąteczne zakupy pod kontrolą

    Już niebawem święta wielkanocne, przed którymi dokonujemy większych zakupów. Niestety, wyprawa do sklepu wiąże się z ryzykiem zakażenia koronawirusem, stąd należy stosować się do wprowadzonych ograniczeń i przestrzegać zasad.

  • Pomoc konsumentom

    Ostrzeżenie. Uwaga na oszustów żerujących na epidemii koronawirusa

    W czasie niepewności na rynkach finansowych ostrożnie podchodźmy do ofert dużego zysku bez ryzyka. Uważajmy także na propozycje szkoleń i zbiórek, które dostajemy od nieznanych osób czy organizacji. Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów Tomasz Chróstny radzi, jak chronić się przed oszustami, którzy chcą wykorzystać nasz lęk przed epidemią koronawirusa i kryzysem.

  • Pomoc konsumentom

    Koronawirus - pakiet informacji dla konsumentów

    Do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, Europejskiego Centrum Konsumenckiego i na infolinię konsumencką w ostatnim czasie wpływa zwiększona liczba pytań i skarg od konsumentów. Najczęściej dotyczą one odwołanych wyjazdów oraz zawyżonych cen w sklepach.