Tłumacz migowy w starostwie
Starostwo Powiatowe w Pszczynie bezpłatnie zapewnia pomoc tłumacza języka migowego przy załatwianiu spraw urzędowych.
Starostwo Powiatowe w Pszczynie, ul. 3 Maja 10
Na miejscu, w siedzibie starostwa zapewniony jest dostęp do zdalnego tłumacza języka migowego. Usługa umożliwia połączenia wideo z tłumaczem języka migowego za pośrednictwem urządzenia z kamerą. Urządzenie dostępne jest w Punkcie Obsługi Klienta. Osoba chcąca skorzystać z usługi tłumacza powinna zgłosić się w pierwszej kolejności do Punktu Obsługi Klienta.
W zakresie PJM przeszkolony jest również pracownik Referatu ds. obsługi osób niepełnosprawnych (Szpital Powiatowy w Pszczynie, ul. dr. Witolda Antesa 11).
Osoba chcąca skorzystać z innej metody komunikowania się powinna zgłosić chęć skorzystania ze świadczenia co najmniej na 3 dni robocze przed planowaną wizytą w starostwie oraz podać wybraną przez siebie metodę komunikowania się, tj:
- system językowo migowy (SJM),
- sposób komunikowania się osób głuchoniemych (SKOGN).
Zgłoszenia dokonać można:
- elektronicznie na adres e-mail: powiat@powiat.pszczyna.pl
- za pośrednictwem platformy ePUAP,
- wysyłając wiadomość sms lub mms pod nr tel.: 609 117 000,
- wysyłając faks na numer 32 449 23 45,
- pocztą na adres Starostwo Powiatowe w Pszczynie, ul. 3 Maja 10, 43-200 Pszczyna,
- osobiście w Punkcie Obsługi Klienta na parterze w Starostwie Powiatowym w Pszczynie, ul. 3 Maja 10.
Wydział Architektury i Budownictwa, Pszczyna, ul. Korfantego 6
W Wydziale Architektury i Budownictwa Starostwa Powiatowego w Pszczynie z pomocy tłumacza języka migowego przy załatwianiu spraw urzędowych, można skorzystać zgłaszając taką chęć co najmniej na 3 dni robocze przed zaplanowanym terminem wizyty, z wyłączeniem sytuacji nagłych.
Zgłoszenia dokonać można:
- elektronicznie na adres e-mail: powiat@powiat.pszczyna.pl
- za pośrednictwem platformy ePUAP
- wysyłając wiadomość sms lub mms pod nr tel: 609 117 000
- wysyłając faks na numer 32 449 23 45
- pocztą na adres Starostwo Powiatowe w Pszczynie, ul. 3 Maja 10, 43-200 Pszczyna;
- osobiście w Punkcie Obsługi Klienta na parterze w Starostwie Powiatowym w Pszczynie, ul. 3 Maja 10
Do pobrania:
Wniosek o zapewnienie wybranej metody komunikacji, format pliku: DOCX, rozmiar: 17.3 KB
Informacja w PJM, jak umówić przez Internet wizytę w Wydziale Komunikacji i Transportu
Nieodpłatna pomoc prawna
System nieodpłatnej pomocy prawnej to publiczna inicjatywa, której celem jest zapewnienie równego dostępu do wymiaru sprawiedliwości wszystkim mieszkańcom. Kierowany jest do osób, których sytuacja życiowa nie pozwala na skorzystanie z odpłatnej usługi prawnika. Z nieodpłatnej pomocy mogą skorzystać także przedsiębiorcy samozatrudnieni, czyli prowadzący jednoosobową działalność gospodarczą oraz sygnaliści, chcący dokonać zgłoszenia naruszenia prawa (od 25 września 2024 roku).
Na naszym terenie punkty nieodpłatnej pomocy prawnej i poradnictwa obywatelskiego zlokalizowane są w każdej gminie. Ich wykaz znajduje się na stronie internetowej powiatu pszczyńskiego. Organizacją tego zadania zajmuje się Powiat Pszczyński. Lokale nieodpłatnie udostępniają samorządy gminne. Od początku 2020 roku, mieszkańcy mogą korzystać również z bezpłatnych mediacji.
Część punktów prowadzona jest przez adwokatów i radców prawnych wskazanych przez Okręgową Radę Adwokatów oraz Radę Okręgowej Izby Radców Prawnych, a część przez organizacje pozarządowe, które zajmują się udzielaniem porad prawnych (wyłonionych na podstawie otwartych konkursów ofert).