Powiat pszczyński - podstrona

Aktualności

  • Pomoc konsumentom

    Ważna informacja dla konsumentów

    W ostatnim okresie do Biura Rzecznika wpływają liczne zapytania dotyczące tzw. oświadczenia o zamrożeniu cen prądu w 2023 roku, a dokładniej oświadczenia odbiorcy uprawnionego, które muszą złożyć gospodarstwa domowe, mali i średni przedsiębiorcy oraz m.in. szkoły, szpitale, spółki komunalne i gminy.

  • Pomoc konsumentom

    Tajemnicze i zwodnicze promocje na Temu?

    Serwis Temu to jedna z największych platform zakupowych z chińskim kapitałem. Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów postawił jej zarzuty prezentowania cen promocyjnych w sposób sprzeczny z prawem.

  • Pomoc konsumentom

    Planujesz wakacje? Uważaj na cyberprzestępców

    Zbliża się sezon urlopowy, coraz więcej osób planuje swoje wakacje. Uważaj na cyberprzestępców podszywających się pod hotele i serwisy pośredniczące w rezerwacji noclegów.

  • Pomoc konsumentom

    Konsumenci to my wszyscy

    Każdego roku 15 marca konsumenci obchodzą swoje święto. Konsumentem na co dzień jest każdy z nas.

  • Pomoc konsumentom

    Czarny Piątek 2024. Kiedy jest Black Friday i na co zwrócić uwagę?

    Black Friday to ważny dzień dla wszystkich łowców okazji i tropicieli zniżek. W tym dniu sklepy prześcigają się w oferowaniu "niepowtarzalnych" okazji, a konsumenci polują na najlepsze ceny. Jednak za obietnicami gigantycznych promocji często kryją się nieuczciwe praktyki, na które warto uważać.

  • Pomoc konsumentom

    Nowe Prawo Komunikacji Elektronicznej

    10 listopada wejdzie w życie ustawa z dnia 12 lipca 2024 r. Prawo Komunikacji Elektronicznej, która wprowadza regulacje mające poprawić sytuację konsumentów w relacjach z firmami telekomunikacyjnymi. Zmiany te obejmują kilka kluczowych obszarów, które podniosą jakość i transparentność usług telekomunikacyjnych.

  • Pomoc konsumentom

    Forkon pomaga poszkodowanym przez powódź

    Forum Organizacji Konsumenckich Forkon - zrzeszenie największych i najbardziej doświadczonych organizacji konsumenckich w Polsce solidaryzując się z ofiarami wrześniowej powodzi włącza się w pomoc ofiarom kataklizmu, który nawiedził południowo-zachodni rejon naszego kraju.

  • Pomoc konsumentom

    Bezpieczeństwo w sieci - powódź

    Powódź i związana z nią sytuacja to czas zwiększonej aktywności cyberprzestępców, którzy wykorzystują socjotechnikę i manipulację. Oszuści przygotowują kampanie phishingowe, fałszywe zbiórki i reklamy w mediach społecznościowych promujące nieprawdziwe inwestycje.

  • Pomoc konsumentom

    Część 3. Wakacyjny poradnik

    Planując podróż samolotem warto zapoznać się z przysługującymi prawami. Co zrobić, gdy lot jest odwołany? Czy przysługuje nam odszkodowanie? Więcej informacji znajdziecie w naszym artykule.

  • Pomoc konsumentom

    Wakacyjny poradnik. Część II

    Wakacje za granicą wymagają odpowiedniego przygotowania i uwagi. Oto kilka wskazówek, które warto znać przed wyjazdem na zagraniczne wakacje.

  • Pomoc konsumentom

    Wakacyjny poradnik. Część 1

    Przed wakacjami warto przypomnieć, że decydując się na wypoczynek zorganizowany we własnym zakresie, czyli bez udziału biura podróży musisz pamiętać o kilku ważnych kwestiach.