Ogólne

Poradnik - Profil Zaufany, ePUAP-u i SEKAP. Załatwiaj sprawy urzędowe online

Chcesz załatwić sprawę urzędową? Możesz zrobić to przez Internet. Załóż profil zaufany i korzystaj z ePUAP-u i SEKAP-u - bezpłatnych platform do kontaktu z różnymi urzędami.

poradnik e-urząd

W związku z dynamicznie rozwijającą się sytuacją wywołaną pandemią koronawirusa w trosce o zapewnienie bezpieczeństwa Mieszkańcom, do odwołania zostało wstrzymane przyjmowanie Klientów w budynku Starostwa Powiatowego w Pszczynie. Bezpośredni kontakt z urzędem będzie możliwy wyłącznie telefonicznie pod numerem 32 449 23 00 lub mailowy powiat@powiat.pszczyna.pl

Jedną z alternatywnych form kontaktu z urzędem są platformy internetowe ePUAP oraz SEKAP, z których korzystać może każdy posiadacz Profilu Zaufanego. Cyfrową tożsamość można stworzyć bez wychodzenia z domu za pomocą internetowego konta bankowego. Dzięki niej można zrealizować większość spraw urzędowych w krótkim czasie. Profil Zaufany umożliwia korzystanie z internetowej platformy ePUAP (Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej).

Czytaj więcej: Poradnik, jak założyć Profil Zaufany?

Platforma e-Usług Publicznych SEKAP jest zintegrowana z ogólnopolską platformą ePUAP poprzez wprowadzenie mechanizmu pojedynczego logowania oraz podpisania dokumentu za pomocą Profilu Zaufanego, oprócz funkcji podpisu elektronicznego z certyfikatem kwalifikowanym lub niekwalifikowanego CC SEKAP.

Czytaj więcej: Poradnik, jak załatwić sprawę online - ePUAP

Rejestracja w systemie SEKAP umożliwia Użytkownikowi interaktywne wypełnianie formularzy, wysyłanie i przyjmowanie korespondencji elektronicznej oraz na komunikowanie się z Urzędami poprzez funkcje „Skrzynki Kontaktowej”.

Pobierz: Instrukcja korzystania z Platformy e-Usług Publicznych, format pliku: PDF, rozmiar: 549.44 KB

Czytaj więcej: Poradnik, jak załatwić sprawę online - SEKAP

Przeczytaj także: Jak online zgłosić kupno lub sprzedaż pojazdu?

Wprowadzenie: Biuro Rzecznika Prasowego

Inne wiadomości