Pomoc konsumentom

Letnie wyprzedaże - rabaty, reklamacje i zwroty

Przedsiębiorcy stosują różne chwyty marketingowe, które mają sprawić, że podejmiesz decyzję szybko i bez zastanowienia. W ten sposób mogą skłonić Cię do zakupu rzeczy niepotrzebnej, w zawyżonej cenie lub słabej jakości. UOKiK przypomina, jakie masz prawa w sezonie letnich obniżek.

Mężczyzna widoczny od pasa w dół. W dłoniach trzyma torby z zakupami.
fot. pexels.com

Przeceniony plecak, który po miesiącu się zepsuł? Reklamacja

  • jeśli powodem obniżenia ceny jest wada towaru, o której wiesz podczas zakupu, nie możesz jej reklamować u sprzedawcy,
  • wszystkie pozostałe wady - możesz.

Za duży t-shirt? Zwrot produktu

  • zamówiony online - masz 14 dni na odstąpienie od umowy (z drobnymi wyjątkami, np. jeśli zamówisz t-shirt personalizowany m.in. ze zdjęciem swojego pupila - zwrot może być ograniczony lub niedozwolony),
  • kupiony w sklepie stacjonarnym - zasady zwrotu zależą od dobrej woli sprzedawcy.

Zagraniczne wyprzedaże - na co zwrócić uwagę?

Pamiętaj! Język i domena strony nie zawsze oznaczają, że sklep jest zarejestrowany w Polsce. Dochodzenie roszczeń w przypadku zakupów poza UE jest dużo trudniejsze. Dodatkowo mogą obowiązywać inne przepisy. Przed zakupem sprawdź w regulaminie, z kim zawierasz umowę oraz czy nie jesteś importerem towaru.

Więcej informacji znajdziesz na stronie internetowej Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów otwiera się w nowym oknie.

(źródło: Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów)

Wprowadzenie: Biuro Rzecznika Prasowego

Inne wiadomości