Powiat pszczyński promował lokalne produkty na Zielonym Tygodniu w Berlinie
85. edycja największych na świecie targów żywności zgromadziła 1800 wystawców z całego świata, a wśród nich powiat pszczyński, który oferował regionalne specjały.

Powiat pszczyński wspólnie z Agencją Rozwoju i Promocji Ziemi Pszczyńskiej już po raz drugi promował lokalne produkty i walory turystyczne ziemi pszczyńskiej podczas Grüne Woche w Berlinie - targów żywności, rolnictwa i ogrodnictwa. Miody z lokalnych pasiek, biżuteria z motywami pszczelarskimi, kosmetyki na bazie wosku pszczelego, pszczyńskie oblaty oraz tradycyjne ciasteczka-ule przygotowane przez KGW Ćwiklice prezentowane były 18 i 19 stycznia.
- Udział w targach to jedna z form dobrze rozwijającej się współpracy z zaprzyjaźnionym powiatem Anhalt-Bitterfeld, który zaprosił nas do prezentacji lokalnych produktów w pawilonie Sachsen-Anhalt. Nasze specjały cieszyły się bardzo dużym zainteresowaniem - mówi Barbara Bandoła, starosta pszczyński. - Mieliśmy możliwość przeprowadzenia rozmów z przedstawicielami wielu krajów, promowaliśmy walory turystyczne powiatu, Śląska i Polski - dodaje. Wicestarosta Damian Cieszewski serwował lokalne specjały w tradycyjnym stroju pszczyńskim.
Grüne Woche to największe światowe targi żywności, rolnictwa i ogrodnictwa, które odbywają się w Berlinie od 1926 roku. Wystawcy z całego świata prezentują tu przede wszystkim regionalne specjały, a także maszyny i narzędzia rolnicze. Wydarzeniu towarzyszą konferencje, wykłady i panele dyskusyjne z udziałem międzynarodowych specjalistów.
W tegorocznych targach, które odbywają się w dniach 17-26 stycznia, bierze udział ok. 1800 wystawców z 72 krajów, którzy oferują ponad 100 tys. produktów. Spodziewanych jest ponad 400 tysięcy zwiedzających.
Wprowadzenie: Biuro Rzecznika Prasowego