Wielkie serca dla Aniołów
Trzeci bieg charytatywny „Mikołaje - Aniołom” zgromadził kilkuset zawodników. Dochód - ponad 20 tys. zł - zostanie przeznaczony na zakup 9-osobowego busa do przewozu podopiecznych ośrodka.

Bieg prowadził ulicami Piasku, a start i meta zlokalizowane zostały w okolicach Domu Kulejących Aniołów. W zależności od kondycji uczestnicy mieli do pokonania dystans 5 lub 10 km. Na dystansie 5 km swoich sił próbowali biegacze, osoby na wózkach inwalidzkich, a także miłośnicy chodzenia z kijami. Z odcinkiem 10 km zmagali się biegacze i osoby uprawiające nordic walking. Wszyscy uczestnicy otrzymali czerwone czapki, które przypominały obchody dnia św. Mikołaja. Zresztą w Piasku można było spotkać Mikołaja, a także bandę Mikołajów z Łąki. 10% zebranej kwoty organizatorzy postanowili przekazać na leczenie chorej na neuroblastomę IV stopnia 7-letniej Dominiki z Wisły Małej.
Zawodników do walki zagrzewał Piotr Kupicha z zespołu Fell i jego piosenka „Jak anioła głos”.
- Jesteście cudem, cudem jest pomaganie - mówiła Barbara Bandoła, starosta pszczyński.
7 grudnia był także dniem otwartym Domu Kulejących Aniołów, który został otwarty niemal dwa lata temu. To wspaniałe, bezpieczne i pełne ciepła miejsce, w którym ponad 100 osób niepełnosprawnych fizycznie i umysłowo otrzymuje pomoc.
Głównymi organizatorami biegu są Tomasz Bratek i Jacek Kotajny, którzy od lat pomagają Kulejącym Aniołom. Organizując bale charytatywne, przyczynili się do wybudowania domu w Piasku, a kiedy obiekt był już niemal gotowy, zorganizowali pierwszy bieg charytatywny. Wokół idei pomagania Aniołom skupili wiele osób oraz przedsiębiorców z całego województwa. Współorganizatorem wydarzenia jest Polskie Stowarzyszenie na Rzecz Osób z Niepełnosprawnością Intelektualną Koło w Pszczynie, powiat pszczyński oraz gmina Pszczyna.
Bieg objęło kulinarnym patronatem Ogólnopolskie Stowarzyszenie Kucharze bez Granic. Zapłonął Kulinarny Ogień, w ramach którego kucharze przygotowywali dla biegaczy rozgrzewające dania. Wszystko na żywym ogniu, z naturalnych produktów, w scenerii zimowej aury.
Wprowadzenie: Biuro Rzecznika Prasowego