Powiat pszczyński - podstrona

Ogólne

Kryptoreklama - decyzja UOKiK

W dwóch dziennikach: Express Bydgoski i Nowości - Dziennik Toruński ukazywały się artykuły sponsorowane, które nie były oznaczone jako reklama. To niezgodna z prawem praktyka. Za wprowadzanie czytelników w błąd Prezes UOKiK nałożył na wydawcę gazet karę w wysokości blisko 13 tys. zł

Postępowanie wykazało, że w dodatkach tych publikowano artykuły sponsorowane dotyczące usług medycznych wykonywanych przez reklamodawców, które nie różniły się wyglądem od materiałów redakcyjnych. W tekstach znajdowały się zwykle opisy problemów zdrowotnych i wypowiedzi specjalistów na temat odpowiednich usług medycznych. Brakowało jednak oznaczeń wskazujących na ich reklamowy charakter.

W rezultacie czytelnicy mogli potraktować materiały reklamowe jak artykuły przygotowane przez dziennikarzy. Zgodnie z prawem stosowanie w środkach masowego przekazu kryptoreklamy, która polega na wykorzystywaniu treści publicystycznych w celach reklamowych uznawane jest za niezgodną z prawem nieuczciwą praktykę rynkową. W opinii Urzędu teksty reklamowe przypominające materiały redakcyjne powinny być oznaczone specjalnym dopiskiem np. artykuł sponsorowany.

Za naruszanie zbiorowych interesów konsumentów Prezes UOKiK nałożył na spółkę Express Media karę w wysokości 12 983 zł. Wydawca zaniechał już stosowania kwestionowanych praktyk dzięki czemu możliwe było złagodzenie sankcji. Decyzja nie jest prawomocna, przedsiębiorca odwołał się do sądu.

Opracowano z wykorzystaniem decyzji RBG-41/2014.

Więcej informacji można znaleźć pod adresem: http://www.uokik.gov.pl/aktualnosci.php?news_id=11472 otwiera się w nowym oknie

Źródło: UOKiK

Inne wiadomości