Pomoc konsumentom

Orange Polska wypłaci abonentom rekompensaty

Rekompensaty zostaną wypłacone za aktywację serwisów podmiotów trzecich i usług nietelekomunikacyjnych spółki. Ze zgłoszeń wynikało, że do aktywacji usług dochodziło nieświadomie.

Dłonie trzymające telefon.

Zastrzeżenia wzbudziły nieprawidłowości przy aktywacji płatnych usług oferowanych przez Orange Polska i serwisów subskrypcyjnych świadczonych przez inne podmioty dla abonentów Orange.

Postępowanie dotyczyło:

  • usług nietelekomunikacyjnych świadczonych przez Orange (aktywowanych m.in. za pośrednictwem powiadomień tzw. flash SMS i kliknięcie przez konsumenta przycisku „OK” po jego otrzymaniu). Chodzi o usługi: „Gdzie jest Dziecko”, „Chroń dzieci w sieci”, „Nawigacja Orange”, „Cy-berTarcza” oraz „Zabezpiecz PESEL”,
  • usług podmiotów trzecich rozliczanych przez operatora przy wykorzystaniu „Zamów z Orange” (tzw. direct billing, gdzie opłata automatycznie jest doliczana do rachunku). Są to np. GAMEMINE, KidzInMine, VIDIX.mobi

Więcej informacji odnośnie wydanej decyzji oraz kto może liczyć na rekompensatę i w jakiej wysokości znajduje się na stornie internetowej Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów otwiera się w nowym oknie.

(źródło: Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów)

Wprowadzenie: Biuro Rzecznika Prasowego

Inne wiadomości