Pomoc konsumentom

Kara Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów dla Orange Polska za tzw. rolowanie umów

W 2016 roku UOKiK wydał decyzję wobec Orange zakazującą stosowania praktyki polegającej na przedłużaniu umów zawartych na czas oznaczony na kolejny czas oznaczony (na 6,12,24 miesiące).

Decyzja DDK-26/2016 właśnie się uprawomocniła po tym, jak sąd odrzucił apelację Orange. Kara w wysokości 30 mln zł została utrzymana, a konsumentom dotkniętym praktyką przysługują rekompensaty od operatora.

(źródło: UOKiK)

Wprowadzenie: Biuro Rzecznika Prasowego

Inne wiadomości

  • Pomoc konsumentom

    15 marca. Światowy Dzień Konsumenta

    Konsumenci! Możecie świętować cały tydzień z Urzędem Ochrony Konkurencji i Konsumentów, który w tym roku Światowy Dzień Konsumenta obchodzi pod hasłem „Surfuję, sprawdzam, kupuję. Bezpieczny konsument w sieci”.

  • Pomoc konsumentom

    Ważne zmiany. Nowe etykiety energetyczne i prawo do naprawy

    W 2019 r. Komisja Europejska opublikowała pięć rozporządzeń dotyczących domowych urządzeń. Wprowadzają one zmienioną skalę na etykietach energetycznych, wzory nowych etykiet oraz tzw. „prawo do naprawy”.

  • Pomoc konsumentom

    Akcja edukacyjna i quiz dla konsumentów

    Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów Tomasz Chróstny zobowiązał Jeronimo Martins Polska do zorganizowania akcji edukacyjnej dla konsumentów, w wyniku której mogą otrzymać bony na zakupy - łączna wartość bonów wyniesie 7,5 mln złotych.