Wiadomości

29 lipca 2020

Zarezerwuj wizytę przed przyjściem do urzędu

Ok. 150 osób każdego dnia rezerwuje wizytę w Starostwie Powiatowym w Pszczynie i załatwią swoją sprawę bezpośrednio w urzędzie. Od początku lipca przywrócona została obsługa klientów, z zachowaniem zasad bezpieczeństwa.

Bezpośrednia obsługa klientów w starostwie
- Zapraszam do urzędu i dziękuję za wyrozumiałość oraz stosowanie się do zasad, używanie maseczek, dezynfekcję rąk i korzystanie z wyznaczonych miejsc. Wszystkie ograniczenia wprowadziliśmy dla bezpieczeństwa mieszkańców, pracowników i po to, by zachować nieprzerwaną pracę urzędu - mówi Barbara Bandoła, starosta pszczyński.

Przypominamy, że dla usprawnienia załatwiania spraw w starostwie wprowadzony został system płatności bezgotówkowych - przy stanowiskach w czterech wydziałach znajdują się terminale płatnicze, a płatność kartą i telefonem jest jedyną możliwą formą realizowania płatności na terenie urzędu. Dzięki temu klienci nie gromadzą się w kolejce na korytarzu do punktu kasowego. W sytuacji, gdy ktoś nie chce lub nie może posługiwać się kartą, powinien przed przyjściem do urzędu wykonać przelew (np. w banku lub na poczcie) i dostarczyć stosowne potwierdzenie.

Praca Wydziału Komunikacji i Transportu w zakresie rejestracji pojazdów oraz odbioru dowodów rejestracyjnych przez trzy dni w tygodniu (wtorki, środy i czwartki) została wydłużona do godz. 18.00. Wydłużenie pracy ma charakter tymczasowy.

Aby załatwić sprawę w urzędzie, należy wcześniej zarezerwować wizytę:

1. Wydział Komunikacji i Transportu;
Wydział Geodezji, Kartografii i Gospodarki Nieruchomościami
oraz Terenowy Punkt Paszportowy Urzędu Wojewódzkiego w Katowicach

Wizyta w urzędzie w celu załatwienia spraw w tych wydziałach możliwa wyłącznie po dokonaniu rezerwacji terminu za pomocą e-kolejki: kolejka.powiat.pszczyna.pl

Rezerwacja może być dokonana:
a) najwcześniej na 2 tygodnie przed planowanym terminem wizyty,
b) najpóźniej na dzień przed planowanym terminem wizyty.
c) termin wizyty musi zostać potwierdzony, do 1 godz. od zarezerwowania poprzez wejście w link wysłany na adres e-mail. Po tym czasie rezerwacja niepotwierdzona PRZEPADA.

2. Sprawy w pozostałych wydziałach starostwa można załatwiać po wcześniejszym telefonicznym umówieniu wizyty - Wykaz numerów telefonów do wydziałów

3. Osoby, które nie dokonały rezerwacji wizyty w urzędzie, mogą nadal umieszczać wnioski w skrzynkach podawczych, które znajdują się przy wejściu do budynku. Kiedy ich sprawa zostanie zrealizowana, pracownicy starostwa skontaktują się w celu umówienia odbioru dokumentów.

4. Wchodząc do budynku, należy zdezynfekować ręce płynem odkażającym oraz zasłonić usta i nos maseczką, przyłbicą lub elementem odzieży.

5. Obsługa klienta odbywa się wyłącznie w holu głównym starostwa.

6. Prosimy o korzystanie z wyznaczonych miejsc stojących oraz siedzących, co pozwoli na zachowanie bezpiecznej odległości.

7. Klienci przychodząc do urzędu mogą korzystać wyłącznie z głównego wejścia do budynku od strony ul. 3 Maja.

Wprowadzenie: Biuro Rzecznika Prasowego