Wiadomości

20 października 2020

Zarezerwuj wizytę przed przyjściem do urzędu

Sytuacja epidemiologiczna jest bardzo dynamiczna, ale Starostwo Powiatowe w Pszczynie cały czas prowadzi bezpośrednią obsługę klientów. Aby załatwić sprawę w wydziale komunikacji, geodezji oraz biurze paszportowym należy wcześniej umówić wizytę w systemie e-kolejka. Każdego miesiąca swoje sprawy załatwia tak ok. 3 600 mieszkańców.

Grafika przedstawia pomieszczenie, w którym obsługiwani są klienci wydziału komunikacji. Za stołami oddzielonymi plexi siedzą pracownicy, a po drugiej stronie, tyłem klieci i rejestrują pojazdy
Od lipca sprawy w wydziale komunikacji, geodezji oraz biurze paszportowym urzędu wojewódzkiego można załatwić wyłącznie rezerwując wcześniej termin wizyty przez e-kolejkę - www.kolejka.powiat.pszczyna.pl

Elektroniczne umawianie wizyt możliwe jest w pszczyńskim starostwie od wielu lat, ale w lipcu tego roku wdrożony został nowy system. Umawiając się na daną godzinę, klienci nie czekają godzinami przed wydziałem komunikacji, jak było to np. w styczniu tego roku, kiedy zmieniły się przepisy dotyczące rejestracji pojazdów.

Każdego miesiąca w Starostwie Powiatowym w Pszczynie rejestrując się poprzez e-kolejkę swoje sprawy załatwia ok 3,6 tys. klientów. W tym ponad 2 tys. klientów tylko w wydziale komunikacji. Miesięcznie wydział rejestruje nawet 1400 pojazdów.

- Teraz klient umawia dokładny termin wizyty i w starostwie spędza maksymalnie 15-20 minut. Nie mamy problemów z terminami dotyczącymi spraw paszportowych, geodezyjnych czy prawami jazdy. W tej chwili trzeba czekać około trzy tygodnie na termin rejestracji pojazdu, usprawniamy jednak system elektronicznej rezerwacji wizyt i pracujemy nad tym, by skrócić ten czas. Na wszystko ma jednak wpływ dynamiczna sytuacja epidemiologiczna - mówi Damian Cieszewski, wicestarosta pszczyński i podkreśla, że taki system pracy pozwala na bezpieczną dla klientów i pracowników pracę urzędu.

Obsługę klientów w starostwie znacznie usprawniło wprowadzenie terminali do płatności elektronicznych. Klienci nie muszą już stać w kolejce do kasy, bo opłaty administracyjne oraz skarbowe pobierane są bezgotówkowo za pomocą terminali w wydziałach. Brak gotówki w portfelu nie jest już problemem. Możliwe jest płacenie kartą lub telefonem oraz realizacja płatności mobilnych BLIK. Wprowadzenie terminali zwiększyło bezpieczeństwo oraz przełożyło się na usprawnienie obsługi mieszkańców. W sytuacji, gdy ktoś nie chce lub nie może posługiwać się kartą, powinien przed przyjściem do urzędu wykonać przelew (np. w banku lub na poczcie) i dostarczyć stosowne potwierdzenie.

Aby załatwić sprawę w urzędzie, należy wcześniej zarezerwować wizytę:

1. Wydział Komunikacji i Transportu;
Wydział Geodezji, Kartografii i Gospodarki Nieruchomościami
oraz Terenowy Punkt Paszportowy Urzędu Wojewódzkiego w Katowicach

Wizyta w urzędzie w celu załatwienia spraw w tych wydziałach możliwa wyłącznie po dokonaniu rezerwacji terminu za pomocą e-kolejki: kolejka.powiat.pszczyna.pl

Rezerwacja może być dokonana:
a) najwcześniej na 3 tygodnie przed planowanym terminem wizyty,
b) najpóźniej na dzień przed planowanym terminem wizyty.
c) termin wizyty musi zostać potwierdzony, do 1 godz. od zarezerwowania poprzez wejście w link wysłany na adres e-mail. Po tym czasie rezerwacja niepotwierdzona PRZEPADA.
d) na wybraną usługę na jeden dzień jeden klient może uzyskać maksymalnie 3 rezerwacje. W przypadku konieczności uzyskania większej ilości rezerwacji prosimy o kontakt telefoniczny z wybranym wydziałem.

Praca Wydziału Komunikacji i Transportu w zakresie rejestracji pojazdów oraz odbioru dowodów rejestracyjnych w poniedziałki została wydłużona do godz. 18.00. Wydłużenie pracy ma charakter tymczasowy.

2. Sprawy w pozostałych wydziałach starostwa można załatwiać po wcześniejszym telefonicznym umówieniu wizyty - Wykaz numerów telefonów do wydziałów

3. Osoby, które nie dokonały rezerwacji wizyty w urzędzie, mogą nadal umieszczać wnioski w skrzynkach podawczych, które znajdują się przy wejściu do budynku. Kiedy ich sprawa zostanie zrealizowana, pracownicy starostwa skontaktują się w celu umówienia odbioru dokumentów.

4. Wchodząc do budynku, należy zdezynfekować ręce płynem odkażającym oraz zasłonić usta i nos maseczką, przyłbicą lub elementem odzieży.

5. Obsługa klienta odbywa się wyłącznie w holu głównym starostwa.

6. Prosimy o korzystanie z wyznaczonych miejsc stojących oraz siedzących, co pozwoli na zachowanie bezpiecznej odległości.

7. Klienci przychodząc do urzędu mogą korzystać wyłącznie z głównego wejścia do budynku od strony ul. 3 Maja. Winda z powodu sytuacji epidemiologicznej i zmienionego systemu obsługi klientów jest dostępna po wcześniejszym zgłoszeniu. Osoby, które mają wyznaczony termin wizyty w urzędzie i chcą skorzystać z windy proszone są o poinformowanie obsługi urzędu. Można to zrobić dzwoniąc na numer telefonu: 32 449 23 88.

Bezpośrednia obsługa klientów w starostwie Bezpośrednia obsługa klientów w starostwie Bezpośrednia obsługa klientów w starostwie Bezpośrednia obsługa klientów w starostwie

Wprowadzenie: Biuro Rzecznika Prasowego

Grafika przedstawiająca koronawirusa. Pod linkiem znajdują się aktualne informacje dotyczące koronawirusa, jak postępować w przypadku podejrzenia zakażenia, działania podejmowane przez powiat pszczyński, zasady działania Starostwa Powiatowego i jednostek, Szpitala Powiatowego, szkół ponadpodstawowych, informacje dla osób z niepełnosprawnościami.
Grafika przedstawiająca budynek Szpitala Powiatowego w Pszczynie wraz z parkingiem. Pod linkiem informacja o możliwościach wsparcia Szpitala Powiatowego w Pszczynie – wpłacanie darowizn na zakup środków ochrony osobistej, 1% podatku, wpłaty na konta stowarzyszenia Omnibus.
Grafika przedstawiająca budynek Starostwa Powiatowego w Pszczynie. Pod linkiem szczegółowy opis procedur, wnioski do pobrania, informacje o opłatach i krok po kroku wyjaśnienie, jak załatwić swoją sprawę w Wydziale Geodezji, Kartografii i Gospodarki Nieruchomościami, Wydziału Komunikacji i Transportu w Starostwie Powiatowym w Pszczynie oraz Powiatowego Zarządu Dróg w Pszczynie.
Grafika przedstawiająca trwająca budowę drogi – etap układania asfaltu, walec wyrównuje nawierzchnię. Pod linkiem mapa powiatu pszczyńskiego wraz z wykonanymi przez powiat pszczyński inwestycjami od 2010 roku. Najważniejsze inwestycje  drogowe, z zakresu bezpieczeństwa, edukacji, zdrowia, komunikacji czy ochrony środowiska.
Grafika przedstawiająca ikonę wiadomości mailowej – kopertę ze znakiem @ i napis Newsletter powiatowy. Pod linkiem informacje o powiatowym newsletterze, czyli przysyłanej na Twoją skrzynkę mailową raz w tygodniu wiadomości ze zbiorem najważniejszych informacji mijającego tygodnia. Aby aktywować usługę, trzeba wypełnić formularz.
Grafika przedstawiająca logo akcji Nie dokarmiaj smoga – Smog przedstawiony jako czarny smok. Napis Stan jakości powietrza w powiecie . Pod linkiem iInformacja o wynikach pomiarów jakości powietrza w powiecie pszczyńskim i województwie śląskim.
Grafika z napisem Powiatowe Centrum Organizacji Pozarządowych  i elementami zielonego loga powiatu pszczyńskiego w formie korony. Pod linkiem informacje o wsparciu organizacji pozarządowych w powiecie pszczyńskim.
Grafika z napisem Punkty nieodpłatnej pomocy prawnej i elementami zielonego loga powiatu pszczyńskiego w formie korony. Pod linkiem informacja o działaniu punktów, w których udzielana jest darmowa pomoc prawna w powiecie pszczyńskim. Godziny otwarcia, adresy, wnioski.
Grafika z napisem ekolejka Elektroniczny System Rezerwacji. Pod linkiem elektroniczny system rezerwacji wizyty w Starostwie Powiatowym w Pszczynie w wydziale komunikacji, wydziale geodezji oraz punkcie paszportowym. Tutaj zarezerwujesz swoją wizytę w urzędzie na daną godzinę.
Grafika z napisem Powiat bez barier i ikonką przedstawiającą osobę na wózku inwalidzkim oraz osobę sprawną pchającą wózek. Pod linkiem informator dla osób z niepełnosprawnościami. Zawiera informacje o dostępności obiektów w powiecie pszczyńskim, tworzą go osoby z niepełnosprawnościami.
Grafika przedstawiająca przekreślone ucho i napis Usługa tłumacza języka migowego w starostwie. Pod linkiem informacja o możliwości skorzystania z usługi tłumacza migowego.
Grafika z napisem To są marzenia, to są plany, na błękitnym tle oraz napis Klip o powiecie pszczyńskim. Pod linkiem piosenka promująca powiat pszczyński, nagrana w 2013 roku. Śpiewa Barbara Broda-Malon, występują mieszkańcy powiatu pszczyńskiego.
Grafika z napisem Powiatowy Punkt Informacji Turystycznej i elementami zielonego loga powiatu pszczyńskiego w formie korony. Pod linkiem godziny otwarcia oraz dane teleadresowe do Powiatowego Punktu Informacji Turystycznej w Centrum Przesiadkowym w Pszczynie.
Grafika ze zdjęciem białego autobusu oraz napisem Rozkład jazdy autobusów. Pod linkiem strona poświęcona liniom komunikacji publicznej w powiecie pszczyńskim. Aktualne rozkłady jazdy wszystkich linii na terenie powiatu, informacje o zmianach w rozkładach.
Grafika z godłem Polski – biały orzeł z żółtą koroną na czerownym tle oraz napis obywatel.gov.pl. Pod linkiem strona obywatel.gov.pl Ministerstwa Cyfryzacji o informacjach i usługach przyjaznych obywatelom.

Zapowiedzi imprez

23
Października