Zmiana danych osobowych, adresu, własności, księgi wieczystej, użytkowania itp.

Wydział Geodezji, Kartografii i Gospodarki Nieruchomościami / parter, pokój nr 13

Ze względu na pandemię koronawirusa, aby załatwić sprawę w urzędzie, należy wcześniej zarezerwować wizytę:

  1. Wydział Komunikacji i Transportu; Wydział Geodezji, Kartografii i Gospodarki Nieruchomościami oraz Terenowy Punkt Paszportowy Urzędu Wojewódzkiego w Katowicach.

    Wizyta w urzędzie w celu załatwienia spraw w tych wydziałach możliwa wyłącznie po dokonaniu rezerwacji terminu za pomocą e-kolejki w internetowym systemie rezerwacji kolejki otwiera się w nowym oknie

    Rezerwacja może być dokonana:

    • najwcześniej na 3 tygodnie przed planowanym terminem wizyty,
    • najpóźniej na dzień przed planowanym terminem wizyty
    • termin wizyty musi zostać potwierdzony, do 1 godz. od zarezerwowania poprzez wejście w link wysłany na adres e-mail. Po tym czasie rezerwacja niepotwierdzona PRZEPADA. W przypadku, gdy email nie został znaleziony w skrzynce odbiorczej, należy sprawdzić folder SPAM
    • prawidłowo dokonana rezerwacja zostanie potwierdzona informacją wysłaną na podany adres mailowy
    • do stanowiska należy zgłosić się z biletem (pobranym z biletomatu nie wcześniej, niż 15 minut przed wyznaczoną godziną), prawidłowo wypełnionym wnioskiem oraz wymaganymi załącznikami. W przypadku braku wniosku sprawy nie będą mogły być załatwiane
    • płatność możliwa tylko kartą płatniczą lub telefonem
  2. Sprawy w pozostałych wydziałach starostwa można załatwiać po wcześniejszym telefonicznym umówieniu wizyty - Wykaz numerów telefonów do wydziałów

Na terenie urzędu prosimy Klientów o:

  • dezynfekcję rąk po wejściu do budynku,
  • zasłanianie ust i nosa
  • korzystanie z oznakowanych miejsc siedzących i stojących

Szczegóły: Zarezerwuj wizytę przed przyjściem do urzędu

Zmiany w ewidencji gruntów i budynków dokonuje się w Starostwie Powiatowym, właściwym dla położenia nieruchomości.

W celu dokonania zmiany, należy złożyć wniosek i przedłożyć odpowiednie dokumenty:

  • zmiana danych osobowych (nazwisko, imiona, adres, itp.): kopia dowodu osobistego;
  • zmiana przedmiotu/podmiotu władania zostaje uzupełniona na podstawie dokumentacji potwierdzającej zmianę (Akt Notarialny, Decyzja, Zawiadomienie…);
  • rejestracja umów dzierżaw: wspólny wniosek stron wraz z czterema potwierdzonymi egzemplarzami umowy dzierżawy;
  • wnioskodawca powinien posiadać ze sobą ważny dokument tożsamości.

KROK 1.
Jeśli posiadasz wszystkie wymagane dokumenty, zgłoś się do Wydziału Geodezji, Kartografii i Gospodarki Nieruchomościami Starostwa Powiatowego w Pszczynie, ul. 3 Maja 10.
Udaj się do pokoju nr 13 na parterze.

KROK 2.
Jeżeli chcesz przygotować wniosek o zmianę w domu, możesz pobrać go poniżej.
Po wypełnieniu wniosku możesz:

  • zostawić go, wraz z wymaganymi dokumentami, w Punkcie Obsługi Klienta, na parterze,
  • wysłać na adres Starostwa Powiatowego w Pszczynie- ul. 3 Maja 10, 43-200 Pszczyna.

Jeżeli nie wiesz, jak wypełnić wniosek, nie martw się, pracownicy Wydziału Geodezji pomogą Ci wypełnić go na miejscu.

OPŁATY:
Zmiana w operacie dokonywana jest bezpłatnie.

INFORMACJE DODATKOWE:
Kontakt: tel. (32) 44 92 341

Pliki do pobrania

powrót