Pomoc konsumentom

Transakcje nieautoryzowane w pytaniach i odpowiedziach

Co zrobić, gdy z rachunku skradziono pieniądze? Jak nie wpaść w pułapki oszustów? Jakie są obowiązki dostawców płatności np. banków w przypadku kradzieży środków?

Laptop otwarty ze stroną banku.

Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów wspólnie z rzecznikiem finansowym przygotowali odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w sprawie transakcji nieautoryzowanych.

Wejdź na [url=finanse.uokik.gov.pl]stronę internetową[/url] i sprawdź, jak nie dać się zmanipulować oszustom oraz jakie masz prawa, gdy wbrew twojej woli dojdzie do transakcji oszukańczej.

Chcesz uniknąć kradzieży pieniędzy z konta?

Pamiętaj o 4 podstawowych zasadach:

  1. Nigdy nie podawaj ani nie wysyłaj nikomu loginu i hasła do bankowości internetowej czy aplikacji mobilnej. Prawdziwy pracownik banku nie będzie cię o to pytać.
  2. Nigdy nie podawaj ani nie wysyłaj nikomu loginu i hasła do bankowości internetowej czy aplikacji mobilnej. Prawdziwy pracownik banku nie będzie cię o to pytać.
  3. W przypadku telefonu od osoby przedstawiającej się jako pracownik banku, rozłącz się, samodzielnie znajdź numer infolinii i potwierdź, czy ktoś do ciebie dzwonił.
  4. Nigdy nie instaluj oprogramowania z przesłanych linków ani w trakcie rozmowy telefonicznej, dotyczącej twojego rachunku lub środków na nim zgromadzonych.

(źródło: Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów)

Wprowadzenie: Biuro Rzecznika Prasowego

Inne wiadomości