Ogólne

Zarezerwuj wizytę przed przyjściem do urzędu

Sytuacja epidemiologiczna jest dynamiczna, ale Starostwo Powiatowe w Pszczynie cały czas prowadzi bezpośrednią obsługę klientów. Aby załatwić sprawę w wydziale komunikacji, geodezji oraz biurze paszportowym należy wcześniej umówić wizytę w systemie e-kolejka. Każdego miesiąca swoje sprawy załatwia tak ok. 3 600 mieszkańców.

Grafika przedstawia pomieszczenie, w którym obsługiwani są klienci wydziału komunikacji. Za stołami oddzielonymi plexi siedzą pracownicy, a po drugiej stronie, tyłem klieci i rejestrują pojazdy

Sprawy w wydziale komunikacji, geodezji oraz biurze paszportowym urzędu wojewódzkiego można załatwić wyłącznie rezerwując wcześniej termin wizyty przez e-kolejkę - www.kolejka.powiat.pszczyna.pl otwiera się w nowym oknie

Umawiając się na daną godzinę, klienci nie czekają godzinami przed wydziałem komunikacji, jak było to np. w styczniu tego roku, kiedy zmieniły się przepisy dotyczące rejestracji pojazdów.

Każdego miesiąca w Starostwie Powiatowym w Pszczynie rejestrując się poprzez e-kolejkę swoje sprawy załatwia ok 3,6 tys. klientów. W tym ponad 2 tys. klientów tylko w wydziale komunikacji. Miesięcznie wydział rejestruje nawet 1400 pojazdów.

- Teraz klient umawia dokładny termin wizyty i w starostwie spędza maksymalnie 15-20 minut. Nie mamy problemów z terminami dotyczącymi spraw paszportowych, geodezyjnych czy prawami jazdy. W tej chwili trzeba czekać około trzy tygodnie na termin rejestracji pojazdu - mówi Damian Cieszewski, wicestarosta pszczyński i podkreśla, że taki system pracy pozwala na bezpieczną dla klientów i pracowników pracę urzędu.

Obsługę klientów w starostwie znacznie usprawniło wprowadzenie terminali do płatności elektronicznych. Klienci nie muszą już stać w kolejce do kasy, bo opłaty administracyjne oraz skarbowe pobierane są bezgotówkowo za pomocą terminali w wydziałach. Brak gotówki w portfelu nie jest już problemem. Możliwe jest płacenie kartą lub telefonem oraz realizacja płatności mobilnych BLIK. Wprowadzenie terminali zwiększyło bezpieczeństwo oraz przełożyło się na usprawnienie obsługi mieszkańców. W sytuacji, gdy ktoś nie chce lub nie może posługiwać się kartą, powinien przed przyjściem do urzędu wykonać przelew (np. w banku lub na poczcie) i dostarczyć stosowne potwierdzenie.

Aby załatwić sprawę w urzędzie, należy wcześniej zarezerwować wizytę:

  1. Wydział Komunikacji i Transportu;
    Wydział Geodezji, Kartografii i Gospodarki Nieruchomościami
    oraz Terenowy Punkt Paszportowy Urzędu Wojewódzkiego w Katowicach

    Wizyta w urzędzie w celu załatwienia spraw w tych wydziałach możliwa wyłącznie po dokonaniu rezerwacji terminu za pomocą e-kolejki: https://kolejka.powiat.pszczyna.pl otwiera się w nowym oknie

    Rezerwacja może być dokonana:

    • najwcześniej na 3 tygodnie przed planowanym terminem wizyty,
    • najpóźniej na dzień przed planowanym terminem wizyty
    • termin wizyty musi zostać potwierdzony, do 1 godz. od zarezerwowania poprzez wejście w link wysłany na adres e-mail. Po tym czasie rezerwacja niepotwierdzona PRZEPADA.
    • na wybraną usługę na jeden dzień jeden klient może uzyskać maksymalnie 3 rezerwacje. W przypadku konieczności uzyskania większej ilości rezerwacji prosimy o kontakt telefoniczny z wybranym wydziałem.

    W poniedziałki praca Wydziału Komunikacji i Transportu w zakresie możliwości złożenia dokumentów w skrzynce podawczej (z wyłączeniem wniosków o rejestrację) została wydłużona do godz. 18.00. Wydłużenie pracy ma charakter tymczasowy.

  2. Sprawy w pozostałych wydziałach starostwa można załatwiać po wcześniejszym telefonicznym umówieniu wizyty - Wykaz numerów telefonów do wydziałów
  3. Osoby, które nie dokonały rezerwacji wizyty w urzędzie, mogą po ustaleniu z pracownikiem Punktu Obsługi Klienta umieszczać wnioski w skrzynkach podawczych, które znajdują się przy wejściu do budynku. Kiedy ich sprawa zostanie zrealizowana, pracownicy starostwa skontaktują się w celu umówienia odbioru dokumentów.
  4. Wchodząc do budynku, należy zdezynfekować ręce płynem odkażającym oraz zasłonić usta i nos maseczką, przyłbicą lub elementem odzieży.
  5. Obsługa klienta odbywa się wyłącznie w holu głównym starostwa.
  6. Prosimy o korzystanie z wyznaczonych miejsc stojących oraz siedzących, co pozwoli na zachowanie bezpiecznej odległości.
  7. Klienci przychodząc do urzędu mogą korzystać wyłącznie z głównego wejścia do budynku od strony ul. 3 Maja. Winda z powodu sytuacji epidemiologicznej i zmienionego systemu obsługi klientów jest dostępna po wcześniejszym zgłoszeniu. Osoby, które mają wyznaczony termin wizyty w urzędzie i chcą skorzystać z windy proszone są o poinformowanie obsługi urzędu. Można to zrobić dzwoniąc na numer telefonu: 32 449 23 88.

Wprowadzenie: Biuro Rzecznika Prasowego

Inne wiadomości