Ogólne

Zarezerwuj wizytę przed przyjściem do urzędu

W Starostwie Powiatowym w Pszczynie prowadzona jest bezpośrednia obsługa klientów. Aby załatwić sprawę w wydziale komunikacji, geodezji oraz biurze paszportowym należy wcześniej umówić wizytę w systemie e-kolejka. Każdego miesiąca swoje sprawy załatwia tak ok. 3 600 mieszkańców.

Grafika przedstawia pomieszczenie, w którym obsługiwani są klienci wydziału komunikacji. Za stołami oddzielonymi plexi siedzą pracownicy, a po drugiej stronie, tyłem klieci i rejestrują pojazdy

Sprawy w wydziale komunikacji, geodezji oraz biurze paszportowym urzędu wojewódzkiego można załatwić wyłącznie rezerwując wcześniej termin w elektronicznych systemach rezerwacji wizyt:

Umawiając się na daną godzinę, klienci nie tracą czasu na oczekiwanie w kolejce na miejscu, a swoje sprawy załatwiają najczęściej do 20 minut. Taki organizacja pozwala na bezpieczną dla klientów i pracowników pracę urzędu.

Każdego miesiąca w Starostwie Powiatowym w Pszczynie rejestrując się poprzez e-kolejkę swoje sprawy załatwia ok. 3,6 tys. klientów. W tym ponad 2 tys. klientów tylko w wydziale komunikacji. Miesięcznie wydział rejestruje ok. 1400 pojazdów.

Obsługę klientów w starostwie znacznie usprawniło wprowadzenie terminali do płatności elektronicznych. Klienci nie muszą już stać w kolejce do kasy, bo opłaty administracyjne oraz skarbowe pobierane są bezgotówkowo za pomocą terminali w wydziałach. Brak gotówki w portfelu nie jest już problemem. Możliwe jest płacenie kartą lub telefonem oraz realizacja płatności mobilnych BLIK. Wprowadzenie terminali zwiększyło bezpieczeństwo oraz przełożyło się na usprawnienie obsługi mieszkańców. W sytuacji, gdy ktoś nie chce lub nie może posługiwać się kartą, powinien przed przyjściem do urzędu wykonać przelew (np. w banku lub na poczcie) i dostarczyć stosowne potwierdzenie.

Aby załatwić sprawę w urzędzie, należy wcześniej zarezerwować wizytę:

  1. Wydział Komunikacji i Transportu;
    Wydział Geodezji, Kartografii i Gospodarki Nieruchomościami
    oraz Terenowy Punkt Paszportowy Urzędu Wojewódzkiego w Katowicach

    Wizyta w urzędzie w celu załatwienia spraw w tych wydziałach możliwa wyłącznie po dokonaniu rezerwacji terminu za pomocą e-kolejki:

    Rezerwacja może być dokonana:

    • najwcześniej na 3 tygodnie przed planowanym terminem wizyty,
    • najpóźniej na dzień przed planowanym terminem wizyty
    • termin wizyty musi zostać potwierdzony, do 1 godz. od zarezerwowania poprzez wejście w link wysłany na adres e-mail. Po tym czasie rezerwacja niepotwierdzona PRZEPADA.
    • na wybraną usługę na jeden dzień jeden klient może uzyskać maksymalnie 3 rezerwacje. W przypadku konieczności uzyskania większej ilości rezerwacji prosimy o kontakt telefoniczny z wybranym wydziałem.
  2. Sprawy w pozostałych wydziałach starostwa można załatwiać po wcześniejszym telefonicznym umówieniu wizyty - Wykaz numerów telefonów do wydziałów
  3. Wizytę w wydziałach starostwa mieszczących się w budynku przy ul. Korfantego 6 w Pszczynie należy umówić wcześniej telefonicznie:
    1. Wydział Architektury i Budownictwa - tel. 32 449 24 11 lub 32 449 24 15
      Przed wejściem do wydziału znajduje się skrzynka podawcza, w której można składać wnioski i inne dokumenty. Ważne - prosimy o pozostawienie numeru telefonu kontaktowego.
    2. Wydział Kontroli i Zdrowia - tel. 32 449 23 17
  4. Osoby, które nie dokonały rezerwacji wizyty w urzędzie, mogą po ustaleniu z pracownikiem Punktu Obsługi Klienta umieszczać wnioski w skrzynkach podawczych, które znajdują się przy wejściu do budynku. Kiedy ich sprawa zostanie zrealizowana, pracownicy starostwa skontaktują się w celu umówienia odbioru dokumentów.
  5. Wchodząc do budynku, należy zdezynfekować ręce płynem odkażającym oraz zasłonić usta i nos maseczką, przyłbicą lub elementem odzieży.
  6. Obsługa klienta odbywa się wyłącznie w holu głównym starostwa.
  7. Prosimy o korzystanie z wyznaczonych miejsc stojących oraz siedzących, co pozwoli na zachowanie bezpiecznej odległości.
  8. Klienci przychodząc do urzędu mogą korzystać wyłącznie z głównego wejścia do budynku od strony ul. 3 Maja. Winda z powodu sytuacji epidemiologicznej i zmienionego systemu obsługi klientów jest dostępna po wcześniejszym zgłoszeniu. Osoby, które mają wyznaczony termin wizyty w urzędzie i chcą skorzystać z windy proszone są o poinformowanie obsługi urzędu. Można to zrobić dzwoniąc na numer telefonu: 32 449 23 88.

Wprowadzenie: Biuro Rzecznika Prasowego

Inne wiadomości

  • Bezpieczeństwo

    Doskonalili umiejętność udzielania pierwszej pomocy

    Uczniowie szkół ponadpodstawowych wzięli udział w I Powiatowej Olimpiadzie Pierwszej Pomocy. W prozdrowotnej edukacyjnej rywalizacji startowały trzyosobowe drużyny ratownicze z placówek z powiatu pszczyńskiego i powiatu bielskiego.

  • Ogólne

    Powiatowy Sztab WOŚP znowu będzie pomagał dzieciom

    30 stycznia odbędzie się kolejny, tym razem 30. Finał Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy. Hasłem jubileuszowego finału i celem zbiórki będzie pozyskanie środków na zapewnienie najwyższych standardów diagnostyki i leczenia wzroku u dzieci.