Jak załatwić sprawę w Starostwie Powiatowym w Pszczynie?
Aby załatwić sprawę w wydziale komunikacji oraz geodezji umów wcześniej wizytę w Elektronicznym Systemie Rezerwacji Wizyt. Każdego miesiąca swoje sprawy załatwia tak kilka tysięcy mieszkańców. I nie czekają w kolejkach!
Sprawy w wydziale komunikacji oraz geodezji urzędu wojewódzkiego załatw rezerwując wcześniej termin w elektronicznych systemach rezerwacji wizyt:
- e-Kolejka wydziału komunikacji otwiera się w nowym oknie
- e-Kolejka dla spraw geodezyjnych otwiera się w nowym oknie
Umawiając się na daną godzinę, klienci nie tracą czasu na oczekiwanie w kolejce na miejscu, a swoje sprawy załatwiają najczęściej do 20 minut. Taka organizacja pozwala na sprawną obsługę klientów.
Każdego miesiąca w Starostwie Powiatowym w Pszczynie rejestrując się poprzez e-kolejkę swoje sprawy załatwia kilka tysięcy klientów. W tym ponad 2 tys. klientów tylko w wydziale komunikacji. Miesięcznie wydział rejestruje ok. 1400 pojazdów.
Obsługę klientów w starostwie znacznie usprawniło wprowadzenie terminali do płatności elektronicznych. Klienci nie muszą już stać w kolejce do kasy, bo opłaty administracyjne oraz skarbowe pobierane są bezgotówkowo za pomocą terminali w wydziałach. Brak gotówki w portfelu nie jest już problemem. Możliwe jest płacenie kartą lub telefonem oraz realizacja płatności mobilnych BLIK. Wprowadzenie terminali przełożyło się na usprawnienie obsługi mieszkańców. W sytuacji, gdy ktoś nie chce lub nie może posługiwać się kartą, powinien przed przyjściem do urzędu wykonać przelew (np. w banku lub na poczcie) i dostarczyć stosowne potwierdzenie.
Jak zarezerwować termin wizyty za pomocą e-kolejki?
- Wydział Komunikacji i Transportu;
Wydział Geodezji, Kartografii i Gospodarki Nieruchomościami
oraz Terenowy Punkt Paszportowy Urzędu Wojewódzkiego w Katowicach:- e-Kolejka wydziału komunikacji otwiera się w nowym oknie
- e-Kolejka dla spraw geodezyjnych oraz paszportowych otwiera się w nowym oknie
Rezerwacja może być dokonana:
- najpóźniej na dzień przed planowanym terminem wizyty
- na wybraną usługę na jeden dzień jeden klient może uzyskać maksymalnie 3 rezerwacje. W przypadku konieczności uzyskania większej ilości rezerwacji prosimy o kontakt telefoniczny z wybranym wydziałem.
- Możliwe jest po ustaleniu z pracownikiem Punktu Obsługi Klienta umieszczanie wniosków w skrzynkach podawczych, które znajdują się przy wejściu do budynku. Kiedy sprawa zostanie zrealizowana, pracownicy starostwa skontaktują się w celu umówienia odbioru dokumentów.
- Aby załatwić sprawę w Wydziale Architektury i Budownictwa mieszczącym się w budynku przy ul. Korfantego 6 w Pszczynie, można wcześniej umówić się na daną godzinę telefonicznie pod nr tel. 32 449 24 11 lub 32 449 24 15, dzięki czemu klienci unikną kolejki.
Przed wejściem do wydziału znajduje się skrzynka podawcza, w której można składać wnioski i inne dokumenty. Ważne - prosimy o pozostawienie numeru telefonu kontaktowego.
Prosimy, aby Klienci korzystali z głównego wejścia do budynku od strony ul. 3 Maja. Winda dla osób ze szczególnymi potrzebami znajduje się z tyłu budynku.
Punkt Paszportowy Śląskiego Urzędu Wojewódzkiego w Katowicach
Prowadzony przez Śląski Urząd Wojewódzki Punkt Paszportowy w Pszczynie od 26 kwietnia 2022 r. część terminów udostępnia poprzez Elektroniczny System Rezerwacji Wizyt - e-Kolejka dla spraw paszportowych otwiera się w nowym oknie, możliwe jest również złożenie wniosku paszportowego oraz odebranie dokumentu bez konieczności wcześniejszej rezerwacji wizyty.
Wprowadzenie: Biuro Rzecznika Prasowego