Komunikat Powiatowego Rzecznika Konsumentów w Pszczynie
W związku z rosnącą liczbą poszkodowanych konsumentów, którzy pod wpływem błędu wywołanego przez nieuczciwych Sprzedawców (konsultantów) zawarli umowy o świadczenie usług telekomunikacyjnych z przedstawicielami różnych Operatorów telekomunikacyjnych poza lokalem przedsiębiorstwa (np. w domu /mieszkaniu) lub na odległość Powiatowy Rzecznik Konsumentów w Pszczynie zwraca się z ogromną prośbą do wszystkich Konsumentów o rozsądek i rozwagę w podejmowaniu decyzji co do ewentualnego zawierania umów o świadczenie usług telekomunikacyjnych i zmiany dotychczasowego Operatora.
W szczególności uprasza się KONSUMENTÓW o zwrócenie uwagi na dokumenty przedkładane do podpisu (zwłaszcza na podmiot, z którym zawierana jest umowa) i zadbanie aby Przedstawiciel Operatora telekomunikacyjnego w przypadku podpisania umowy pozostawił Konsumentowi:
• potwierdzenie zawarcia umowy, stwierdzającej jej datę i rodzaj oraz przedmiot świadczenia i cenę.
• wzór oświadczenia o odstąpieniu od zawartej umowy o w terminie 14 dni z oznaczeniem imienia i nazwiska (nazwy), adresu zamieszkania (siedziby firmy),
Pamiętaj
Konsumencie masz prawo odstąpić od umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorstwa oraz na odległość bez konsekwencji finansowych w terminie 14 dni od dnia jej zawarcia.
Aby odstąpienie od umowy było skuteczne, koniecznym jest wysłanie na adres przedsiębiorcy w wyżej wymienionym terminie pisemnego oświadczenia.
Jeżeli sprzedawca nie pozostawił nam wzoru takiego oświadczenia, a sami nie możemy sobie poradzić z jego sporządzeniem ZAPRASZAM DO BIURA (ul. 3 Maja 10, 43-200 Pszczyna, telefon: 32 449 23 28).