Powiat pszczyński - podstrona

Ogólne

Z prac Komisji Samorządności, Promocji i Rozowju Powiatu

Posiedzenie Komisji w dniu 19 lutego br.

Posiedzenie Komisji w dniu 19 lutego br.

Członkowie Komisji Samorządności, Promocj Rozwoju Powiatu zaopiniowali pozytywnie następujące projekty uchwał Rady Powiatu Pszczyńskiego przygotowane na najbliższą sesję Rady:
1) w sprawie zatwierdzenia rocznego sprawozdania z działalności Powiatowego Rzecznika w Pszczynie za rok 2006, podkreślając osobisty wkład Pani Edyty Raimann-Pryszcz i jej zaangażowanie - jako podstawę tej pozytywnej i zarazem bardzo wysokiej oceny. Ponadto w związku ze zwiększającą się liczbą spraw zlecanych Rzecznikowi Komisja wnioskuje, by jak najszybciej poprawić warunki lokalowe, w których Pani Rzecznik przyjmuje mieszkańców powiatu pszczyńskiego i zapewnić jej pomoc osobową dla usprawnienia postępowań i dla zapewnienia ciągłości obsługi w przypadkach urlopu, czy choroby,
2) w sprawie wskazania kandydata do Rady Muzeum Zamkowego w Pszczynie,
3) w sprawie wyboru Komisji Statutowej,
4) w sprawie przekazania środków finansowych na Fundusz Wsparcia Policji.
Członkowie komisji wyznaczyli również radnych Henryka Kolarczyka oraz Waldemara Januszewskiego do prac w Komisji Bezpieczeństwa i Porządku, która zgodnie z ustawą o samorządzie powiatowym ma na celu realizację zadań starosty w zakresie zwierzchnictwa nad powiatowymi służbami, inspekcjam strażami oraz zadań określonych w ustawach w zakresie porządku publicznego i bezpieczeństwa obywateli. Podjęcie uchwały powołującej w/w Komisję zostanie ujęte w porządku obrad sesji w miesiącu marcu br.
Kończąc część pierwszą posiedzenia Komisja sformułowała wniosek do Zarządu Powiatu, aby umożliwić radnym Rady Powiatżytkowanie skrzynek e-mail jednolicie oznaczonych, z jednoczesnym podaniem ich do wiadomości publicznej.
Druga część posiedzenia odbyła się w siedzibie Państwowej Straży Pożarnej w Pszczynie nt. analizy bezpieczeństwa w Powiecie Pszczyńskim. Pan Leszek Szpejna Komendant PSP podsumował działalność w roku minionym, podając, iż najwięcej interwencji – 851 dotyczyło usuwania miejscowych zagrożeń, które najczęściej mają miejsce od połowy lipca do połowy września, bowiem wtedy strażacy usuwają niebezpieczne owady np. szerszenie i osy, zaś w lipcu i sierpniu dochodzi do największej liczby pożarów, na które mają wpływ wysokie temperatury i w związku z tym pojawiają się pożary suche traw i lasów. Dodał, iż 50 razy strażacy wyjeżdżali do fałszywych alarmów – co było spowodowane tym, że większość z nich generowana była przez instalacje sygnalizacji pożarowej w budynkach, które muszą je posiadać. Ogólnie we wszystkich działaniach w 2006 roku brało udział 1682 załogi, w tym 652 OSP. Następnie podał, iż do najpilniejszych potrzeb należy zakup samochodu z drabiną wysokościową sięgającą do 37 m, średni samochodów ratownictwa drogowego, rozpoczęcie budowy boksów garażowych. Zakończył stwierdzeniem, iż z roku na rok w PSP liczba zdarzeń rośnie.

Inne wiadomości

  • Zdrowie

    Wybierz siebie, bo nikt nie zrobi tego lepiej niż Ty

    27-29 czerwca, pckul wypełni się energią, emocjami i kreatywnością. Wszystko za sprawą Festiwalu Wybierz Siebie. Stowarzyszenie Naturalnie dla Zdrowia zaprasza każdego, kto szuka kontaktu ze sobą, z innymi, lepszej komunikacji, akceptacji, inspiracji oraz każdego, kto chce zadbać o ciało, umysł i ducha oraz odkrywać własne wartości i potrzeby.

  • Ogólne

    Wakacyjny Turniej Pickleballa

    Powiatowy Ośrodek Sportu i Rekreacji w Pszczynie zaprasza 28 czerwca na Wakacyjny Turniej Pickleballa. Zawody zostaną rozegrane w kategorii „debel rotacyjny dzieci” oraz „wschodzące gwiazdy”, singiel kobiet, singiel open, debel open oraz mikst a także OPEN.

  • Przedsiębiorczość

    Młodzi szukają pracy na lato. Licznie odwiedzili Kiermasz Pracy Wakacyjnej

    Gdy jedni podczas wakacji chcą odpocząć, drudzy szukają możliwości, by dorobić. Żeby ułatwić młodym znalezienie zajęcia na lato, Powiatowy Urząd Pracy w Pszczynie zorganizował Kiermasz Pracy Wakacyjnej. Wydarzenie na rynek w Pszczynie przyciągnęło wiele młodych osób.