Powiat pszczyński - podstrona

Ogólne

Pracownicy urzędów skarbowych dostępni na jednej ogólnopolskiej infolinii KAS

Od 1 października pracownicy urzędów skarbowych i Krajowej Informacji Skarbowej będą udzielać informacji z wykorzystaniem jednego numeru telefonu do wszystkich urzędów skarbowych w kraju. Tak jak dotychczas, dzwoniący uzyskają ogólną informację podatkową i celną. Nowością jest możliwość pozskania informacji dotyczących indywidualnych spraw podatnika objętych tajemnicą skarbową po potwierdzeniu tożsamości kodem telePIN.

Kobieta rozmawia przez telefon.

- Ogólnokrajowa infolinia KAS zapewni naszym klientom szybką i profesjonalną obsługę, dostarczy rzetelnych i pewnych informacji. Zadbaliśmy o bezpieczeństwo udzielanych informacji. Uwierzytelnienie kodem telePIN zapewni ochronę danych osób korzystających z infolinii - podkreśla Małgorzata Krok, wiceminister finansów zastępca szefa KAS .

W ramach infolinii KAS w całej Polsce będzie obowiązywał jeden numer telefonu do wszystkich urzędów skarbowych (bez celno-skarbowych i wyspecjalizowanych):

  • 22 330 03 30 (dla połączeń z telefonów komórkowych);
  • +48 22 330 03 30 (dla połączeń z zagranicy);
  • 801 055 055 (dla połączeń z telefonów stacjonarnych);

Możliwości nowej infolinii

Klient będzie mógł połączyć się z pracownikiem urzędu skarbowego lub pracownikiem Krajowej Informacji Skarbowej. Podczas rozmowy Klient uzyska ogólną informację podatkową i celną, ale również, co stanowi nowość w usłudze, uzyska informację w swojej indywidualnej sprawie, po uwierzytelnieniu bezpiecznym telePINem.

TelePIN nadawany jest samodzielnie przez klienta po zalogowaniu do e-Urzędu Skarbowego.

Pełnomocnik (PPO-1) oraz osoby upoważnione do konta organizacji UKO chcący uzyskać szczegółowe informacje, uwierzytelniają się najpierw swoim telePINem osobistym, a następnie podają dane swego mocodawcy (NIP/PESEL).

W każdym przypadku proces uwierzytelnienia za pomocą telePIN jest realizowany automatycznie przez system, a potwierdzenie tożsamości odbywa się bez udziału pracownika KAS.

Jak to będzie działało w praktyce pokazują poniższe schematy.

Jeśli dzwoniący chce porozmawiać w swojej sprawie:

Grafika przedstawiająca proces uwierzytelniania.
1. Klient indywidualny dzwoni na infolinię KAS; 2. Klient indywidualny podaje kod telePIN + identyfikator PESEL/NIP; 3. połączenie z konsultantem; • fot. Izba Administracji Skarbowej w Katowicach

Jeśli dzwoniący chce porozmawiać w sprawie mocodawcy (PPO) lub organizacji (UKO):

Grafika przedstawiająca proces uwierzytelniania.
1. Osoba reprezentująca dzwoni na infolinię KAS; 2. podaje swój indywidualny kod telePIN | identyfikator; 3. infolinia pyta, czy klient chce rozmawiać w swojej sprawie czy w sprawie mocodawcy; 4. jeśli w sprawie mocodawcy lub jako UKO organizacji klient indywidualny podaje identyfikator mocodawcy lub organizacji; 5. połączenie z konsultantem; • fot. Izba Administracji Skarbowej w Katowicach

(źródło: Izba Administracji Skarbowej w Katowicach)

Wprowadzenie: Biuro Rzecznika Prasowego

Inne wiadomości

  • Ogólne

    Protokół z konsultacji społecznych

    Protokół z przeprowadzonych konsultacji dotyczących projektu Uchwały Rady Powiatu Pszczyńskiego w sprawie wysokości opłat za usunięcie i przechowywanie statków lub innych obiektów pływających na obszarze powiatu pszczyńskiego w 2025 roku.

  • Zdrowie

    Im szybciej zaczniemy się badać, tym lepiej

    Życie jest w naszych rękach - tłumaczyły Amazonki z Brzeszcz podczas wykładu profilaktycznego, który odbył się w Starostwie Powiatowym w Pszczynie. Podkreślały, że regularne samobadanie piersi i jąder to jedna z metod wykrywania guzów nowotworowych.