Jak załatwić sprawę?

Zmiana danych osobowych, adresu, własności, księgi wieczystej, użytkowania, umowa dzierżawy, itp.

Wydział Geodezji, Kartografii i Gospodarki Nieruchomościami / parter, pokój nr 13

Zmiany w ewidencji gruntów i budynków dokonuje się w Starostwie Powiatowym, właściwym dla położenia nieruchomości.

W celu dokonania zmiany, należy złożyć wniosek i przedłożyć odpowiednie dokumenty:
- zmiana danych osobowych (nazwisko, imiona, adres, itp.): kopia dowodu osobistego;
- zmiana przedmiotu/podmiotu władania zostaje uzupełniona na podstawie dokumentacji potwierdzającej zmianę (Akt Notarialny, Decyzja, Zawiadomienie…);
- rejestracja umów dzierżaw: wspólny wniosek stron wraz z czterema potwierdzonymi egzemplarzami umowy dzierżawy;
- wnioskodawca powinien posiadać ze sobą ważny dokument tożsamości.

KROK 1.
Jeśli posiadasz wszystkie wymagane dokumenty, zgłoś się do Wydziału Geodezji, Kartografii i Gospodarki Nieruchomościami Starostwa Powiatowego w Pszczynie, ul. 3 Maja 10.
Udaj się do pokoju nr 13 na parterze.

KROK 2.
Jeżeli chcesz przygotować wniosek o zmianę w domu, możesz pobrać go poniżej.
Po wypełnieniu wniosku możesz:
- zostawić go, wraz z wymaganymi dokumentami, w Punkcie Obsługi Klienta, na parterze,
- wysłać na adres Starostwa Powiatowego w Pszczynie- ul. 3 Maja 10, 43-200 Pszczyna.
Jeżeli nie wiesz, jak wypełnić wniosek, nie martw się, pracownicy Wydziału Geodezji pomogą Ci wypełnić go na miejscu.

OPŁATY:
Zmiana w operacie dokonywana jest bezpłatnie.

INFORMACJE DODATKOWE:
Kontakt: tel. (32) 44 92 341

Pliki do pobrania

Nie chcesz czekać w kolejce? Zarejestruj się w Elektronicznym Systemie Rezerwacji E-kolejka i umów się na konkretny dzień i godzinę. Zobacz jakie to proste! W pierwszej kolejności biletomat przywołuje osoby z e-kolejki.

Jak do nas trafić?