Jak załatwić sprawę?

Zawiadomienie o zbyciu

Wydział Komunikacji i Transportu / parter, pokój nr 25

Przyjmowanie klientów w godzinach:
poniedziałki: 7.30 - 16.30,
wtorek - czwartek: 7.30 - 15.00,
piątek: 7.30 - 13.30

W celu zawiadomienia o sprzedaży pojazdu należy zgłosić się ze swoim egzemplarzem dokumentu, na podstawie którego nastąpiło zbycie (tj. umowa kupna - sprzedaży, umowa darowizny, umowa zamiany, faktura).
Pamiętaj o kilku ważnych sprawach:
- W przypadku sprzedaży pojazdu za pośrednictwem komisu (na podstawie umowy komisowej) należy również przedstawić kopię faktury lub umowy sprzedaży pojazdu przez komis.
- Jeżeli dotychczasowym współwłaścicielem był bank, przy zgłoszeniu sprzedaży wymagany będzie także dokument, na podstawie którego bank zwrotnie przenosi własność (np. umowa przewłaszczenia-zwrotna).
- Jeżeli sprzedaż pojazdu nastąpiła z upoważnienia właściciela, do zgłoszenia należy dołączyć upoważnienie do dokonania takiej sprzedaży.

KROK 1.
Jeśli posiadasz wszystkie wymagane dokumenty, zgłoś się do Wydziału Komunikacji i Transportu Starostwa Powiatowego w Pszczynie, ul. 3 Maja 10.

KROK 2.
Pobierz bilet w BILETOMACIE i oczekuj na zaproszenie do wskazanego stanowiska rejestracji pojazdów.
Nie chcesz czekać w kolejce? Zarejestruj się w Elektronicznym Systemie Rezerwacji E-kolejka i umów się na konkretny dzień i godzinę. Zobacz jakie to proste! W pierwszej kolejności biletomat przywołuje osoby z e-kolejki.
UWAGA! Jeden bilet upoważnia do załatwienia jednej sprawy.

KROK 3.
Jeżeli chcesz przygotować druk zawiadomienia o zbyciu w domu i wiesz, jak go wypełnić, to pobierz go poniżej.

KROK 4.
W przypadku kompletnych i zgodnych dokumentów sprawa załatwiana jest „od ręki” przez pracownika.

Jeżeli nie wiesz, jak wypełnić zawiadomienie, nie martw się, pracownicy Wydziału Komunikacji chętnie Ci pomogą i wypełnisz wniosek bezpośrednio na stanowisku podczas rejestracji.
Wnioskodawca powinien posiadać ze sobą swój ważny dowód osobisty.

Zawiadomienie o zbyciu nie podlega opłacie.

Sprawę zawiadomienia o sprzedaży pojazdu może załatwić jeden z właścicieli.
W przypadku braku możliwości osobistego stawienia się, sprawę może załatwić pełnomocnik z pisemnym pełnomocnictwem.

Pełnomocnictwo udzielone współmałżonkowi, rodzeństwu, dziadkom czy wnukom jest zwolnione z opłaty. Od pełnomocnictwa udzielonego dalszym członkom rodziny lub osobie obcej należy wnieść opłatę skarbową w wys. 17 zł.

Wpłat z tytułu opłaty skarbowej można dokonywać na rachunek bankowy Urzędu Miejskiego w Pszczynie (np. na poczcie, przelewem bankowym) lub w Punkcie Kasowym Banku Spółdzielczego w budynku Starostwa Powiatowego w Pszczynie ul. 3 Maja 10
nazwa banku: ING Bank Śląski w Pszczynie
nr rachunku: 50 1050 1070 1000 0001 0136 6540 UWAGA! TEN RACHUNEK SŁUŻY WYŁĄCZNIE DO UISZCZANIA OPŁATY SKARBOWEJ!
Potwierdzenie dokonanej opłaty należy wydrukować i dołączyć do zawiadomienia.

O zbyciu pojazdu należy również powiadomić ubezpieczyciela.

Pliki do pobrania

Nie chcesz czekać w kolejce? Zarejestruj się w Elektronicznym Systemie Rezerwacji E-kolejka i umów się na konkretny dzień i godzinę. Zobacz jakie to proste!

Jak do nas trafić?