Wydanie zaświadczenia

Wydział Komunikacji i Transportu / parter, pokój nr 25

Ze względu na pandemię koronawirusa, aby załatwić sprawę w urzędzie, należy wcześniej zarezerwować wizytę:

  1. Wydział Komunikacji i Transportu; Wydział Geodezji, Kartografii i Gospodarki Nieruchomościami oraz Terenowy Punkt Paszportowy Urzędu Wojewódzkiego w Katowicach.

    Wizyta w urzędzie w celu załatwienia spraw w tych wydziałach możliwa wyłącznie po dokonaniu rezerwacji terminu za pomocą e-kolejki:

    Rezerwacja może być dokonana:

    • najwcześniej na 3 tygodnie przed planowanym terminem wizyty,
    • najpóźniej na dzień przed planowanym terminem wizyty
    • termin wizyty musi zostać potwierdzony, do 1 godz. od zarezerwowania poprzez wejście w link wysłany na adres e-mail. Po tym czasie rezerwacja niepotwierdzona PRZEPADA. W przypadku, gdy email nie został znaleziony w skrzynce odbiorczej, należy sprawdzić folder SPAM
    • prawidłowo dokonana rezerwacja zostanie potwierdzona informacją wysłaną na podany adres mailowy
    • do stanowiska należy zgłosić się z biletem (pobranym z biletomatu nie wcześniej, niż 15 minut przed wyznaczoną godziną), prawidłowo wypełnionym wnioskiem oraz wymaganymi załącznikami. W przypadku braku wniosku sprawy nie będą mogły być załatwiane
    • płatność możliwa tylko kartą płatniczą lub telefonem
  2. Sprawy w pozostałych wydziałach starostwa można załatwiać po wcześniejszym telefonicznym umówieniu wizyty - Wykaz numerów telefonów do wydziałów

Na terenie urzędu prosimy Klientów o:

  • dezynfekcję rąk po wejściu do budynku,
  • zasłanianie ust i nosa
  • korzystanie z oznakowanych miejsc siedzących i stojących

Szczegóły: Zarezerwuj wizytę przed przyjściem do urzędu

Przyjmowanie klientów w godzinach:
poniedziałki: 7.30 - 16.30,
wtorek - czwartek: 7.30 - 15.00,
piątek: 7.30 - 13.30

Zaświadczenie wydaje się, jeżeli:

  1. została zgubiona, skradziona lub zniszczona karta pojazdu, a pojazd „idzie” do sprzedaży;
  2. został zgubiony, skradziony lub zniszczony dowód rejestracyjny, a pojazd „idzie” do sprzedaży;
  3. konieczne jest udokumentowanie np. ubezpieczycielowi faktu posiadania lub nieposiadania pojazdu.

Zaświadczenie potwierdza stan faktyczny lub prawny istniejący w dniu jego wydania.

Jeżeli dotychczasowy właściciel zgłosił już w urzędzie sprzedaż pojazdu, zaświadczenia do rejestracji pojazdu z powodu utraty dowodu rejestracyjnego lub karty pojazdu, może być wystawione tylko na wniosek aktualnego właściciela/ współwłaściciela pojazdu lub osoby pisemnie upoważnionej.

KROK 1.
Zgłoś się do Wydziału Komunikacji i Transportu Starostwa Powiatowego w Pszczynie, ul. 3 Maja 10.

KROK 2.
Zarejestruj się w Elektronicznym Systemie Rezerwacji E-kolejka otwiera się w nowym oknie i umów się na konkretny dzień i godzinę. Zobacz jakie to proste!
UWAGA! Jeden bilet upoważnia do załatwienia jednej sprawy.

KROK 3.
W przypadku kompletnych i zgodnych dokumentów zaświadczenie potwierdzające dane zawarte w utraconym dowodzie rejestracyjnym lub karcie pojazdu do rejestracji pojazdu w innym urzędzie załatwiane jest „od ręki” przez pracownika.

Wniosek musi zawierać oświadczenie podpisane przez właściciela / współwłaściciela w sprawie utraty, kradzieży lub zniszczenia dowodu rejestracyjnego lub karty pojazdu złożone pod odpowiedzialnością karną za składanie fałszywych zeznań.

Wnioskodawca powinien posiadać ze sobą swój ważny dowód osobisty.
Pełnomocnictwo udzielone współmałżonkowi, rodzeństwu, dziadkom czy wnukom jest zwolnione z opłaty. Od pełnomocnictwa udzielonego dalszym członkom rodziny lub osobie obcej należy wnieść opłatę skarbową w wys. 17 zł.

Wpłat z tytułu opłaty skarbowej można dokonywać za pomocą karty płatniczej albo telefonu podczas załatwiania sprawy w Wydziale Komunikacji i Transportu lub na rachunek bankowy Urzędu Miejskiego w Pszczynie (np. na poczcie, przelewem bankowym)

nazwa banku ING Bank Śląski w Pszczynie
nr rachunku: 50 1050 1070 1000 0001 0136 6540
Potwierdzenie dokonanej opłaty należy wydrukować i dołączyć do wniosku.

Opłata za wydanie zaświadczenia:
17,00 zł - w przypadku wszystkich pojazdów.

Wpłat z tytułu wydania zaświadczenia można dokonywać za pomocą karty płatniczej albo telefonu podczas załatwiania sprawy w Wydziale Komunikacji i Transportu lub na rachunek bankowy Urzędu Miejskiego w Pszczynie (np. na poczcie, przelewem bankowym)

nazwa banku: ING Bank Śląski w Pszczynie
nr rachunku: 50 1050 1070 1000 0001 0136 6540
Potwierdzenie dokonanej opłaty należy wydrukować i dołączyć do wniosku.

Jeżeli istnieje konieczność przeprowadzenia postępowania wyjaśniającego, w takich sytuacjach termin odbioru zaświadczenia jest uzgadniany z pracownikiem urzędu przy złożeniu wniosku.

Pliki do pobrania

powrót