Powiat pszczyński - podstrona

Pomoc konsumentom

Black Friday. Czy na pewno okazja?

Black Friday to dzień wyjątkowych wyprzedaży, na które wszyscy czekają z niecierpliwością. W tym roku przypada 24 listopada. To okazja, aby kupić nowe produkty w niższych cenach w sklepach stacjonarnych i internetowych. Od początku roku przedsiębiorcy, którzy informują o obniżce ceny towaru lub usługi, mają obowiązek podawać najniższą cenę z 30 dni przed obniżką.

Czarna grafika z napisem black friday sale i balonami.

Pamiętajmy, że podczas wyprzedaży i promocji mamy takie same prawa jak zwykle.

  • Reklamacje
  • Jeżeli zakupiony produkt ma wadę konsument ma prawo złożyć reklamację w okresie dwóch lat do daty zakupu. Pamiętajmy, że nie możemy reklamować towaru, który został przeceniony ze względu na jego wadę - takiej wady nie możemy reklamować.

  • Zwrot towaru zakupionego w sklepie stacjonarnym
  • Możliwość zwrotu towaru zależy od dobrej woli sprzedawcy. Warto przed zakupem zapytać o taką możliwość i warunki zwrotu.

  • Zwrot towaru zakupionego przez internet
  • Produkt kupiony przez internet możesz zwrócić bez podania przyczyny w ciągu 14 dni od daty jego otrzymania. Pamiętajmy, że nie wszystkie produkty możemy zwrócić np. bilety na koncert, rzeczy wyprodukowane na specjalne zamówienie klienta ( np. zegarek z grawerem).

  • Zwrot towaru zakupionego przez internet
  • Produkt kupiony przez internet możesz zwrócić bez podania przyczyny w ciągu 14 dni od daty jego otrzymania. Pamiętajmy, że nie wszystkie produkty możemy zwrócić np. bilety na koncert, rzeczy wyprodukowane na specjalne zamówienie klienta ( np. zegarek z grawerem).

  • Okazja! Czy na pewno?
  • Zanim zdecydujemy się na skorzystanie z oferty promocyjnej, sprawdźmy, czy rzeczywiście jest ona dla nas najkorzystniejsza. Uważaj na gratisy oraz zestawy - bywają droższe niż produkty kupowane oddzielnie.

  • Cena przy kasie wyższa niż na metce!
  • Konsument ma prawo domagać się zakupu produkt w niższej cenie.

Wprowadzenie: Biuro Rzecznika Prasowego

Inne wiadomości

  • Pomoc konsumentom

    Webinarium. Jak nie dać się oszukać w Internecie?

    Urząd Komisji Nadzoru Finansowego zaprasza 25 czerwca od godz. 10.00 indywidualnych uczestników rynku finansowego na webinarium „Najnowsze sposoby działania cyberoszustów - czyli jak nie dać się okraść w Internecie” organizowane w ramach projektu Centrum Edukacji dla Uczestników Rynku - CEDUR we współpracy z Komendą Główną Policji.

  • Pomoc konsumentom

    Bezpieczny konsument

    Hasło „Bezpieczny konsument” przyświecało spotkaniom z konsumentami w Starostwie Powiatowym w Pszczynie i na pszczyńskim targowisku w Koszarach Ułańskich z okazji Międzynarodowego Dnia Konsumenta.